15 June 2010

Kvällsflygningar men inget FPV

Åkte ut en sväng till flygfältet ikväll, tyvärr fick jag ingen som följde med här hemifrån som kunde kasta iväg EasyStaren. Även gräset var lite för tjockt för att jag skulle våga mig på att markstarta kärran med mitt moddade landställ. Det får bli en annan kväll när jag får med någon som kan kasta planet!

Hann iaf med 4 flygningar á 12 minuter med AcroMastern :) Lika trevligt som vanligt. Testade att flyga med musik i hörlurarna idag för första gången, kan rekommenderas! Gjorde att jag kunde leva mig in ytterligare i flygningen. Under dessa flygningar drog jag ur ungefär 1900 mAh ur respektive ack, ganska så lagom med andra ord.

Har även fixat en propeller till FunJeten, det blev en CAMprop 4,7x4,7. Ska mäta strömmen med denna nästa gång jag kommer ut till fältet.

No comments:

Post a Comment