11 June 2010

Första testerna med FlightTech XS

Igår gjorde jag dom första flygningarna med FlightTechs nya XS 50C celler, som väntat var prestandan i cellerna galen, hade tyvärr ingen logger med mig utan kan bara dela med mig av den information telemetrin gav. Spänningen under flygningen sjönk aldrig under 10,6 V detta att jämföra med FlighTech EON-X där spänningen med samma setup sjunker till ungefär 9,5 V efter en längre stigning med full gas. Ovanstående flygningar gjordes med en Multiplex AcroMaster med en Cyclon Premium 22 motor.

De celler jag använde är specade som 2150 mAh celler, denna märkning är något i underkant, då cellerna laddas ur till 3,3 V/cell så går det sedan att få i 2350 mAh. Ska bli spännande att se om dessa celler utvecklas på samma sätt som EON-X cellerna och kommer få ökad kapacitet då jag hunnit köra dom ytterligare några cykler.

No comments:

Post a Comment