07 June 2010

Jag har bild!

Nu har jag haft möjlighet att testa hela systemet från kameran och OSD:n vidare via radiolänken till glasögonen och det funkade som det skulle! Det var en riktig häftig känsla att se att hela systemet fungerade som det skulle :) Idag har jag limmat ihop kroppen och installerat ett landningsställ på kärran. Jag har även gjort ett försök att lägga kolfiber på plywood för att på så vis på ett lite häftigare utseende på canopyn samt på den platta på bakkroppen där jag ska fästa videosändaren. Ska bli spännande att se resultatet imorgon! Jag har försökt att placera så mycket som möjligt av utrustningen inuti kroppen. Som det ser ut nu så kommer endast videosändaren, kameran och gpsenheten att monteras utanpå kroppen.

Målet är att få upp kärran i luften under denna vecka, borde vara möjligt :)

No comments:

Post a Comment