27 June 2010

Imax B6 duo


Insåg efter några flygningar med easystaren att jag behövde en eller helst 2 laddare till och vad passar då bättre än en laddare som är 2 i 1? :) Imax B6 duo är 2 stycken 200 W laddare i samma hölje. Inbyggda balancerare för båda utgångarna. Laddaren klarar att ladda 6 celler i serie och laddströmmar upp till 10 A per utgång, räcker mer än väl för mina behov. En smart funktion som jag inte sett på någon laddare tidigare är att det går att ställa in vilken lägsta inspänning som ska tillåtas, perfekt om man vill driva laddaren via en större LiPo ack. Kommer inte riktigt överens med styrhjulet som bygger på samma princip som på Apples Ipod men jag antar att det än en vanesak.

1 comment:

  1. där från dig får denna avgift. Jag ser detta en längre tid men jag inte hittat den.
    Adam smith
    adam.smith402@yahoo.com
    nitrotek

    ReplyDelete